CемеричЗвернення до учасників 10 етапу Всеукраїнських безстрокових публічних протестних мирних акцій

 Ветеранська спільнота занепокоєна діями та бездіяльностю Президента України Порошенка П.О., Голови Верховної Ради Парубія А.В., народних депутатів України, Прем’єр-міністра України Гройсмана В.Б., членів Кабінету Міністрів України інших вищих інститутів влади України, зневагою вимог Конституції та законів України стосовно соціального захисту військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейських, всіх пенсіонерів та людей поважного віку в Україні.

Вище зазначені особи повністю ігнорують звернення до них ветеранської спільноти, пенсіонерів та людей поважного віку.

Резолюцією мітингу пенсіонерів сектору безпеки і оборони 9 етапу від 21 лютого 2018 року передбачалася зустріч представників мітингуючих з Головою Верховної Ради Парубієм А.В. і Прем’єр-міністром України Гройсманом В.Б. Проте, високопосадовці проігнорували ці зустрічі.

Діями влади з 2007 року були ліквідовані пенсійні органи в силових міністерствах, відомствах. За цей період Пенсійним фондом України не проведено більше 10 перерахунків пенсій у зв’язку з підвищенням грошового забезпечення військовослужбовців. А ще до цього, в супереч всім економічним законам та здоровому глузду,  до грошового забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейських введено такі виплати, як премії.

З 2007 року в порушення Конституції України, Загальновійськових статутів Збройних Сил України, Положення про порядок проходження військової служби, які регламентують проходження військової службі військовослужбовцями, та Закону України “Основи законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхуванняˮ, який встановлює види, принципи загальнообов’язкового державного соціального страхування для працівників, до цього часу (більше 10 років) з військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (поліцейських) утримується єдиний соціальний внесок на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування та на випадок безробіття, а з фондів грошового забезпечення всіх силових міністерств утримуються протягом цього ж періоду внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Через це щомісячно фактично висвітлюється вся персоніфікована організаційно-штатна структура всіх силових міністерств та відомств.

Нагадуємо, що військовослужбовці проходять військову службу, а не знаходяться в трудових відносинах з державою (командирами), їх діяльність регламентована Загальновійськовими статутами Збройних Сил України, затвердженими відповідними Законами України, Положенням про порядок проходження військової служби.

Положення Кодексу законів про працю на них не поширюються.

Соціальний захист військовослужбовців (аналог соціального страхування для працюючих) здійснюється за Законом України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімейˮ, з посиланням в ньому на Закон України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осібˮ (ст. 15), за рахунок коштів державного бюджету.

А щоб зберегти право військовослужбовця, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (поліцейського) на призначення (у разі її призначення звільненому зі служби військовослужбовцю) пенсії по Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхуванняˮ необхідно структурному підрозділу силового міністерства, за запитом установи Пенсійного фонду України, передати ДАНІ про розмір його грошового забезпечення за період проходження заявником військової служби. У разі призначення йому такої пенсії, Міністерство фінансів централізовано перерахує кошти з державного бюджету до Пенсійного фонду України за частину пенсії призначену за період проходження військової служби. За період роботи після звільнення зі служби, колишній військовослужбовець сплачуватиме страхові внески на загальних підставах.

До речі, з 1 січня 2005 року (дата введення в дію Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхуванняˮ), особи офіцерського складу, прапорщики, мічмани, військовослужбовці за контрактом, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ ніякому пенсійному страхуванню не підлягали, а за військовослужбовців строкової служби страхові внески не перераховувалися (хоча вони були застраховані по Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхуванняˮ), через положення Законів про Державний бюджет України на 2005, 2006 роки. Міністерство фінансів саме усвідомлювало повну безглуздість таких перерахувань за військовослужбовців строкової служби.

Запровадження нормативно-правовими актами такого виду грошового забезпечення, як премія, яка відноситься до економічних категорій сфери матеріального виробництва (підприємства), призвело до ручного регулювання з боку Міністерства фінансів України фондами грошового забезпечення військовослужбовців силових міністерств і відповідно розмірами грошового забезпечення кожного військовослужбовця та до масових зловживань з боку командирів, зокрема штучного збільшення розміру грошового забезпечення перед звільненням задля призначення таким військовослужбовцям підвищеної пенсії. Наслідком цього стало введення обмежень пенсій військовослужбовців максимальним розміром.

Черговим етапом так званих реформ пенсійного забезпечення військовослужбовців є прийняття Закону України від 06.12.2016 р. (дата створення Збройних Сил України) № 1774-VIII, яким було внесено зміни до редакції ст. 63 Закону України № 2262 “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осібˮ, зокрема замість запровадження норми закону прямої дії щодо перерахунку військових пенсій з підвищенням рівня грошового забезпечення військовослужбовців, було встановлено, що пенсії військовослужбовцям перераховуються на умовах, в порядку і розмірах встановлених Кабінетом Міністрів України. При  цьому Кабмін, Мінсоцполітики, Пенсійний Фонд України в порушення ст. 22, 58 Конституції України поширюють дію новоприйнятих законів, постанов, що погіршують рівень соціального захисту військовослужбовців, на правовідносини, які відбулися до їх прийняття.

Незважаючи на всі патріотичні виступи вищих посадових осіб держави на виконання прийнятого Верховною Радою України Закону України від 03.10.2017 р. № 2148 (підпункт 2 пункту 9 Прикінцевих положень стосовно підготовки та подання на розгляд Верховної Ради України законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перерахунку пенсій військовослужбовців з урахуванням оновленого грошового забезпечення) Кабінетом Міністрів України (Прем’єр-міністром України Гройсманом В.Б., Віце-прем’єр-міністром України Розенко П.В., посадовцем Кабміну Максимчуком О.С., Міністром соціальної політики Ревою А.О., його заступником Шамбіром М.І.) в порушення вимог Конституції України, законів України активно проштовхується у Верховній Раді України розроблений Мінсоцполітики законопроект “Про внесення змін до деяких законів України щодо перерахунку пенсій осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, який фактично запровадить пенсійне забезпечення військовослужбовців за цивільним пенсійним законом та водночас призведе до суттєвих диспропорцій в пенсійному забезпеченні військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейських залежно від часу звільнення зі служби та фактично призведе до перевода всіх військовослужбовців на “цивільний” пенсійний закон.

Прийняття цього законопроекту, як закону, призведе до того, що військовослужбовці, виконуючи накази командирів і свої обов’язки, гинучи при виконанні службових обов’язків, пошкоджуючи здоров’я, свої обов’язки виконуватимуть, як військовослужбовці, а призначати їм пенсію будуть по “цивільному” пенсійному закону, нібито вони знаходяться з державою в добровільних трудових відносинах. Таким чином, буде зруйнована основа соціального захисту військовослужбовців – їх пенсійне забезпечення.

Вершиною цинічного ставлення до військовослужбовців, які брали безпосередню участь в АТО, є прийнята Кабміном Гройсмана В.Б. постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 103.

За цією постановою пенсії за вислугу років, по інвалідності та в разі втрати годувальника, що були призначені таким військовослужбовцям або членам їхніх сімей до 1 березня 2018 р. з урахуванням отримуваних в період служби додаткових видів грошового забезпечення, в ході перерахунку будуть перераховані без додаткових видів грошового забезпечення. Ця постанова мабуть є реальним втіленням слів Прем’єр-міністра України Гройсмана В.Б. про розробку “нових підходів до пенсійного законодавства”, зокрема при цьому він фантазував про якісь незрозумілі бойові пенсії.

Крім того, військовослужбовцям, пенсії яким призначалися із збережених посадових окладів (авіація, плавсклад та інші), а також відрядженим з метою укріплення обороноздатності держави для проходження служби до інших органів влади, без внесення змін до відповідних наказів та в порушення Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, одним лише підписом Прем’єр-міністра України Гройсмана В.Б. пенсії будуть перераховані з занижених посадових окладів (за посадами до переведення чи відрядження), чим будуть порушені їхні законні права.

Положення постанови є дискримінаційними за професійною ознакою, оскільки нею передбачено суттєва різниця у принципах нарахування (перерахунку) пенсій військовослужбовцям та особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції) та поліцейським.

 Положення постанови № 103 не передбачають скасування постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 р. № 1052 щодо перенесення дати набрання чинності постанови “Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб” від 30.08.2017 р. № 704 (з 01.01.2018 на 01.01.2019). Саме тому зміни, що внесені постановою № 103, не визначають того, що постанова № 704 починає діяти з 01.01.2018.

 Положення постанови № 103 за змістом не розкривають механізм перерахунку військових пенсій, який суперечить вимогам пенсійного Закону України 2262-XII в частині складу грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій військовослужбовців.

Це порушення, яке є відвертим ігноруванням частини третьої статті 43 Закону України 2262-XII, також має ознаки дискримінації за професією, оскільки для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції) та поліцейських склад грошового забезпечення, передбачений Законом, та порядок його обчислення зберігається.

 Внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 р. № 45 про затвердження “Порядку перерахунку пенсій…” суперечить основним положенням та спрямуванню Закону України 2262-XII. Пропозиції громадськості, що неодноразово подавалися на акціях протесту, щодо проекту змін до постанови № 45 не прийняті до уваги.

 Запропоновані зміни до постанови КМУ  № 704 дискредитують її основну ідею щодо встановлення розмірів посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями з урахуванням розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати), встановленого законом на 1 січня календарного року).

Змінами запроваджено встановлювати розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями з урахуванням розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, тільки на 1 січня 2018 року.

 Оклади за військовим званням у ЗСУ суттєво менші у порівнянні зі спеціальними званнями у Національній поліції (полковник поліції – 2400 грн, полковник у ЗСУ – 1480 грн).

Кількість недоліків, дискримінаційних норм цієї постанови, вражає, і є свідченням злочинної некомпетентності всього складу Кабінету Міністрів і особисто Гройсмана В.Б.

У цій постанові втілилася вся ненависть влади до військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейських.

Зараз розглядається питання щодо позбавлення ветеранів і членів їх сімей пільг шляхом передачі фінансування частини пільг с державного бюджету на місцеві, їх монетизації (зокрема на проїзд у громадському транспорті). Чергова “реформа” – це чергова незаконна оборудка вищих посадовців.

Невиконання Президентом України – Верховним Головнокомандувачем Порошенком П.О. своїх обов’язків, як гаранта Конституції України, і прямого його  співучасті в набутті чинності законів, які суперечать Конституції України, прийняття Верховною Радою України на чолі з Парубієм А.В. антиконституційних законів, небажання консультуватися з фахівцями ветеранської спільноти, враховувати заперечення силових міністерств, порушуючи власні регламенти роботи, безкарне порушення Конституції, Законів України, присяги державних службовців свідчить про відсутність професіоналізму та ознаки навмисних дій у Прем’єр-міністра України Гройсмана В.Б., високопосадовців Кабінету Міністрів України, Міністерства соціальної політики та Міністерства фінансів України. За це повинно відбутися, відповідно до законодавства, покарання всіх причетних до таких дій державних службовців.

З метою виправлення ситуації, що склалася пропонується вимагати від влади в найкоротші строки:

  1. Генеральній прокуратурі України провести детальне розслідування з повним відшкодуванням нанесених збитків кожному військовослужбовцю, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейському (а за загиблих (померлих) – членам їх сімей) через багаторічне (з 2007 року по цей час) незаконне утримання з їх грошового забезпечення єдиного соціального внеску на обов’язкове державне пенсійне страхування і на соціальне страхування на випадок безробіття. Винних осіб у його запровадженні та незаконному утриманні притягнути до кримінальної та матеріальної відповідальності.
  2. Рахунковій палаті України провести перевірку з визначенням винних щодо багаторічного незаконного витребування грошових коштів з державного бюджету на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейських і їх перерахування до Пенсійного фонду України, як страхових внесків, враховуючи те, що пенсійне забезпечення зазначених осіб здійснюється за рахунок коштів державного бюджету. За результатами перевірки передати відповідні матеріали до Генеральної прокуратури України.
  1. Голові Служби безпеки України ініціювати перевірку всіх установ Пенсійного фонду України на предмет витоку інформації про персоніфіковані організаційно-штатні структури всіх силових міністерств, відомств. За результатами перевірки, прийняти відповідні рішення про притягнення до відповідальності винних осіб.
  1. Президенту України Порошенку П.О. за порушення ст. 22, 58 Конституції України, Закону України “Основи законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхуванняˮ, Загальновійськових статутів Збройних сил України, присяги державного службовця при розробці законопроекту “Про внесення змін до деяких законів України щодо перерахунку пенсій осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” та Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 103 ініціювати звільнення від займаних посад Прем’єр-міністра України Гройсмана В.Б., Віце-прем’єр-міністра України Розенка П.В., посадовця Кабміну Максимчука О.С., Міністра соціальної політики Реву А.О., його заступника Шамбіра М.І. та притягнення їх до кримінальної відповідальності і відшкодування нанесених збитків.
  1. Оргкомітетом надіслати кожному народному депутату України, Президенту України законопроект “Про внесення змін до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” щодо організації пенсійного забезпечення та перерахунку пенсій з урахуванням оновленого грошового забезпечення” для ініціювання ними термінового його прийняття щодо:

— відновлення функціонування органів пенсійного забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу в силових міністерствах, в інших центральних органах виконавчої влади, які в порушення чинної на той час статті 10 Закону № 2262 були ліквідовані внаслідок прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 р. № 1522, а функцію головного розпорядника коштів на виплату пенсій військовослужбовцям відновити Міністерству фінансів України;

— відновлення права військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу на пенсію за вислугу років за наявності 20 років загальної вислуги, що було втрачено внаслідок внесених в порушення норм Конституції України і міждержавних угод з питань пенсійного забезпечення військовослужбовців змін до Закону № 2262;

— встановлення норми Закону № 2262 прямої дії щодо підстав та порядку перерахунку військових пенсій (у зв’язку з підвищенням грошового забезпечення);

— ліквідації загальнообов’язкового державного пенсійного страхування для військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу як такого, що було введено в порушення вимог статті 8 Закону № 2262 (фінансування виплати пенсій та інших виплат для військовослужбовців здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету, а не страхових внесків) та Закону України “Основи законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, а також розкриває персоніфіковані організаційно-штатні структури всіх силових міністерств та інших центральної органів виконавчої влади;

— повернення військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським незаконно утриманих з них протягом 2007 – 2018 років сум єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування та на випадок безробіття.

  1. Верховній Раді України законопроект “Про внесення змін до деяких законів України щодо перерахунку пенсій осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” не приймати та ініціювати скасування підпункту 2 пункту 9 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 03.10.2017 р. № 2148 щодо підготовки та подання на розгляд Верховної Ради України законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перерахунку пенсій військовослужбовців з урахуванням оновленого грошового забезпечення.
  1. Передати систему соціального захисту військовослужбовців до Комітету Верховної ради України з питань національної безпеки і оборони, структурного підрозділу Кабінету Міністрів України, який займається питаннями національної безпеки та оборони з виділенням необхідної чисельності працівників і матеріально-технічного забезпечення.
  1. Створити рішенням Кабінету Міністрів України постійно діючу робочу групу з представників органів державної влади та громадянського суспільства для проведення громадських обговорень шляхів удосконалення призначення, обчислення і перерахунку військових пенсій відповідно до чинного законодавства і прийняття належних рішень уряду та відповідних органів виконавчої влади у стислі терміни з урахуванням результатів їхньої громадської експертизи щодо удосконалення військового пенсійного законодавства.
  1. Кабінету Міністрів України:

— скасувати постанову Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 р. № 1052, здійснити перерахунок та виплату перерахованих пенсій військовим пенсіонерам та деяким іншим особам всіх відомств сектору безпеки та оборони України, відповідно до постанови КМУ від 30.08.2017 р. № 704 з 01.01.2018 року та виплату перерахованих пенсій з невідкладною виплатою заборгованості за 2016-2017 роки пенсіонерам органів внутрішніх справ (міліції) відповідно до постанови КМУ від 11.11.2015 р. № 998 з 01.01.2016 року згідно вимог чинного Закону України № 2262-ХІІ та інших чинних нормативно-правових актів.

— привести постанову Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 103 “Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осібˮ у відповідність до вимог Конституції України, Закону України № 2262 “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осібˮ, та негайно усунути дискримінаційні, дискредитаційні і демотивуючі норми (зокрема, в частині розміру і складових грошового забезпечення для обчислення, перерахунку і виплати пенсій, поновлення розміру першого тарифного розряду у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 1 січня календарного року, не врахування раніше встановлених додаткових видів грошового забезпечення осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) або щомісячних додаткових видів грошового забезпечення поліцейського через бездіяльність посадових осіб Національної поліції України щодо вчасної розробки нормативно-правового акту (наказ Міністра внутрішніх справ України від 06.04.2016 р. № 260), відсутність гарантій з боку Кабінету Міністрів України щодо повної виплати утвореної заборгованості по перерахованих пенсіях, тощо).

  1. Про здійснені заходи і прийняті акти законодавства висвітлити у засобах масової інформації та довести до всіх військовослужбовців, членів їх сімей і військових пенсіонерів.
Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий