8 листопада 2019 року у м. Харкові відбулося виїздне засідання Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів на тему: «Соціальна політика на 2020-2024 роки», на якому були підняті наступні питання:                                                                                                                               1. Розвиток системи соц.захисту повинен базуватися на платформі  діючої системи, але на жаль прийнятими за останні роки змінами Законів, Постанов КМУ і інших документів, а іноді свавіллям чиновників стабільність у цій галузі відсутня і зараз треба в першу чергу говорити  і вживати заходи по виправленню стану справ. Відсутність збалансованої платформи для розробки програми розвитку можна проілюструвати на прикладі пенсійного забезпечення пенсіонерів силових структур:

— закон 1774 2016р. надав можливість КМУ маніпулювати перерахунком військових пенсій всупереч Конституції і Законам. Прийняття ПКМУ 704 2017р.повинно було навести лад у грошовому забезпеченні діючих військових, але КМУ з 30.08.2017р. до 31.12.2017р. тричі змінює текст Постанови і бажані результати від цієї Постанови для діючих військових по зменшенню диспропорцій в основному грошовому забезпеченні і преміях, а також законний перерахунок пенсій не були досягнуті.

Натомість  прийнята Постанова КМУ 103 2018р., яка фактично спотворила процес перерахунку пенсій пенсіонерам силових структур і з самого початку вступила в протиріччя з Конституцією і Законами, що неодноразово визнано судами. Навіть не зважаючи на визнання  судом пунктів цієї Постанови протизаконними, попередній КМУ приймає Постанову 804 2019р., що фактично повторює пункти визнані судом незаконними у Постанові 103. Що робить новий КМУ, відміняє цю Постанову?. Ні, ніякої реакції і Постанова 804 діє. КМУ не тільки сам перевищив повноваження визначаючи при перерахунку пенсію  у розмірі 100%, а виплату здійснює для окремих категорій частинами (50%, 75%) без визначення порядку погашення заборгованості, а і не реагував на дії ПФУ, що  теж без всяких підстав обмежив 70- відсотками розміри призначеного при звільненні відсоткового розміру пенсії, заставивши всіх пенсіонерів йти в суди. Навіть зараз, після прийняття рішення Великою палатою з цього питання, ні КМУ, ні ПФУ не виправляє це беззаконня автоматично, а знову заставляє людей йти до суду. Фактично на сьогоднішній день, з урахуванням рішень судів різних рівнів, виплата пенсій до 31.12.2019р. здійснюється, при рівних даних для нарахування пенсії, у різних розмірах. А з 01.01.2020р. взагалі незрозуміло, як буде здійснюватися виплата пенсій.

2.Виконання рішень суду у нашій державі це окрема тема. Є закони «Про державні гарантії виконання судових рішень», «Про виконавчу службу». Але рішення судів систематично не виконуються, заборгованості по прийнятим судами рішенням не виплачуються. З метою впорядкування виплат КМУ приймає Постанову 649 у липні 2018р., де чітко розписана вся бюрократія, але і вона не виконується. База і черговість виплат ПФУ не створена і до отримувачів не доводиться, документи з ГУ областей не подаються для розгляду комісії ПФУ і відповіді до позивачів не доводяться. На все відповідь одна – немає коштів. А якщо подивитися фінансові звіти за 2018р. на ці цілі виділено 50 млн. грн.., а використано 5.5 млн. грн.. Де ці кошти? У Бюджеті на 2019р. закладено 50 млн. грн.., але у травні місяці ПФУ запросив у КМУ, ще 50 млн. грн.. на погашення заборгованості що і було задоволено. У підсумку на цей рік виділено 100млн. грн.. — можна плескати у долоні і йти отримувати кошти. Але у липні фінансовий звіт ПФУ остудив наші сподівання, за перше півріччя використано тільки 10.5 млн. грн.. Питання навіщо запрошували у КМУ, ще 50 млн.грн.? То б то 649 Постанова не виконується ПФУ, тільки використовується, як ширма, для звільнення чиновників від відповідальності, бо у поясненнях виконавчій службі фігурує , як причина невиконання  рішень судів — 649 Постанова.

Пропозиції:

  1. Вилучити з Закону 2262 зміни внесені законом 1774 2016р, обмежити у Законі права КМУ по ручному регулюванню процесу перерахунку пенсій пенсіонерам силових структур, передбачити автоматичний перерахунок пенсій при зміні прожиткового мінімуму і мінімальної заробітної плати. Законопроекти є (2141 2019р.), але на жаль вони досі не розглянуті в основних Комітетах ВРУ. Просити Президента України,Голову ВРУ, Премєр – міністра України  втрутитись і врегулювати ці питання.
  2. Відмінити Постанови КМУ і дії ПФУ визнані судами незаконними, привести у відповідність до Конституції і Закону (в першу чергу це стосується Постанови 103), не змушувати пенсіонерів йти в суди. Визнати і виплатити незаконно створену, за рахунок неповної виплати, заборгованість по перерахованим пенсіям з моменту перерахунку.
  3. Відмінити Постанови КМУ 649 та 804, як невідповідаючі, Конституції і Законам України, судовим рішенням з цього питання, не сприяючими виконанням судових рішень. Погасити заборгованості за судовими рішеннями і притягти до відповідальності винних осіб за спотворення законодавства у соціальній сфері, порушення присяги державного службовця,а при наявності підстав по нецільовому використанню коштів призначених для погашення заборгованості по судовим рішенням, надати документи правоохоронним органам для притягнення до кримінальної відповідальності. У зв’язку з накопиченням багатьох питань по діям ПФУ просимо Президента України , Премєр – міністра України ініціювати проведення аудиту в ПФУ.
  4. Для вирішення проблем грошового забезпечення діючих військовослужбовців, пенсіонного забезпечення військових, інших соціальних питань цієї категорії створити робочу групу при КМУ. Підтримати ініціативу ГО «Спілка офіцерів України» з цього питання викладену у зверненні до Премєр – міністра.

Це тільки один з аспектів соціальних негараздів у нашій державі. За останні роки їх накопичилось дуже багато у різних сферах. Це і ветерани російсько – української війни,ветерани бойових дій, інваліди , діти , ліквідатори Чорнобильської катастрофи, ветерани праці, люди похилого віку.

3.Багато питань викликає створення Міністерства у справах ветеранів. До сих пір немає Положення про Міністерство, яке б чітко визначило завдання , категорії громадян,  якими воно буде опікуватися. Немає чіткого визначення хто відноситься до категорії «ветеран». Немає участі громадськості у створенні, обговорені функціонування Міністерства з тими для кого створюється це Міністерство.

 

 

 

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий