Питання грошового забезпечення військовослужбовців, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу:
- врегульовані трьома постановами Кабінету Міністрів України від 03 квітня 2019 р. № 289 “Про грошове забезпечення співробітників Служби судової охорониˮ, від 30 серпня 2017 року №704 – щодо військовослужбовців та від 11 листопада 2015 року №988 - щодо поліцейських.
- оклади за військові звання визначені у трьох різних розмірах (наприклад, полковник: Збройних Сил – 1480 грн., Служби судової охорони – 2290, Національної поліції - 2400). Посадові оклади (наприклад, директор департаменту служби СО та ЗСУ – 9867 грн. (т.р. – 58, К – 4.6;) Нацполіції – 8000 грн.; ком. полку ЗСУ – 6601, Нацполіції 3200 грн.).
- В основу порядку грошового забезпечення при розробці порядку, затвердженого постановою №704 закладалось щорічне пропорційне його збільшення залежно від прожиткового мінімуму станом на 1 січня календарного року. Внесені постановою КМУ № 103 зміни нівелювали цей принцип.
- Знівелювавши принцип залежності грошового забезпечення від прожиткового мінімуму, керівники центральних органів виконавчої влади продовжили збільшення грошового забезпечення за рахунок його додаткових видів. Як результат – знову спотворена структура грошового забезпечення.
- В чергове поширюються не прораховані заяви про необхідність значних додаткових бюджетних витрат у зв’язку із щорічним зростанням грошового забезпечення. Вони вже зросли і спрямовані на виплату його додаткових видів. При цьому розміри видатків для утримання чужої армії ніхто не прорахував, якщо своя розбіжиться. А розраховувати лише на патріотизм і на високу національну самосвідомість не варто.
- Пропозиції щодо внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2018 року №704, її поширення на поліцейських і службовців Судової охорони з метою запровадження єдиних підходів до грошового забезпечення військовослужбовців, поліцейських, осіб начальницького і рядового складу з урахуванням специфіки служби і повернення попередньої її редакції, чим створити умови для поступального і прогнозованого зростання грошового забезпечення.
Питання пенсійного забезпечення:
- Середній розмір пенсій – 5454 грн..
- Пенсіонерів – 552 026 осіб.
- Кількість військових пенсіонерів протягом останніх трьох років зменшилась на 9 тис. осіб.
- На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року №1088 1 січня 2020 розпочалася виплата військовослужбовцям перерахованих пенсій у повному розмірі та виплата перерахованих для виплати, але остаточно невиплачених пенсій за період з 1 січня 2016 р. по 31 грудня 2017 року.
-
В системі пенсійного забезпечення військовослужбовців склалося чотири (чотири!) рівні диспропорцій у всіх їхніх видах – і в пенсіях за вислугу років, і в пенсіях по інвалідності, і в пенсіях у разі втрати годувальника.
- Прийнято низку судових рішень про визнання нечинними і незаконними окремих положень постанови КМУ №103.
- Прийнята постанова КМУ №1088, якою з тіла постанови №103 вилучені пункти 1,2,3.
- Зміни, внесені до постанови КМУ №45 п.6 (про порядок перерахунку раніше призначених пенсій) не скасовані. І там і донині залишаються положення про перерахунок пенсій, виходячи із трьох складових грошового забезпечення, після прийняття відповідних рішень Кабінетом Міністрів і після повідомлення Мінсоцполітики до ПФУ і на підставі довідок за нововстановленою формою.
- 24 червня 2020 року Верховним Судом України прийнято рішення у
зразковій справі про зобов’язання Дніпропетровського центру комплектування і соціального захисту видати конкретному Особі-1 довідку з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення (яких у центрі немає) та про зобов’язання ГУ ПФУ у Дніпропетровській області перерахувати йому пенсію з їх урахуванням.
- Чи є зобов’язаним до будь-чого Львівський, Миколаївський чи Чернігівський, наприклад, військкомат до виконання такого рішення? Чи може, наприклад, державна прикордонна служба видати довідку в порушення приписів п.5 постанови КМУ №45?
- Зразкові судові рішення беруться до уваги при розгляді іншими судами інших аналогічних справ.
- Будь-хто із військових пенсіонерів самостійно або за допомогою адвокатів може звернутись до суду і відсудити собі пенсію: в процентному вимірі, визначеному при призначенні пенсії, з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення та вимагати повернення не виплаченої суми пенсій з 01.01.2018 до дати прийняття судового рішення.
- Людина, яка віддала своє життя служінню Батьківщині, не повинна судитися з нею, відстоюючи свої права.
- у Реєстрі рішень, виконання яких здійснюється за окремою бюджетною програмою обліковано близько 65 тисяч судових рішень, вартість яких близько 1 млрд. грн..
- відшкодування судових витрат лежить через бюджетні призначення Державній казначейській службі України, яка тримає майже 100 тисячну чергу.
- рішення судів, якими скасований п.6 постанови №103 Кабміном не виконані, зразковість інших справ дозволяє пенсіонерам отримувати рішення про перерахунок пенсій з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення.
- . органи, уповноважені видавати довідки, завалені відповідними заявами, центральні органи виконавчої влади позитивні рішення приймати не можуть, якщо навіть і видадуть, органи ПФУ перераховувати пенсії на їхній підставі намірів не мають.
- Адміністративний шлях зачинений. Варто очікувати масові і безпощадні бунти під уповноваженими органами з метою силового отримання довідок про грошове забезпечення, які так же масово прийдуть і до органів ПФУ.
- системне розв'язання проблем пенсійного забезпечення військових лежить виключно в межах повноважень Кабінету Міністрів України.
- Закон України 1774, яким була прийнята нині діюча редакція ст. 63 Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених…ˮ, на який опирався Уряд В.Гройсмана, коли приймав постанову №103 і подолання якої має за мету законопроект 2141. Він близько трьох років перебуває на розгляді Верховної Ради України, але знову направлений на погодження до Кабінету Міністрів України.