Питання грошового забезпечення військовослужбовців, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу:

врегульовані трьома постановами Кабінету Міністрів України від 03 квітня 2019 р. № 289 “Про грошове забезпечення співробітників Служби судової охорониˮ, від 30 серпня 2017 року №704 – щодо військовослужбовців та від 11 листопада 2015 року №988 - щодо поліцейських.

оклади за військові звання визначені у трьох різних розмірах (наприклад, полковник: Збройних Сил – 1480 грн., Служби судової охорони – 2290, Національної поліції - 2400). Посадові оклади (наприклад, директор департаменту служби СО та ЗСУ – 9867 грн. (т.р. – 58, К – 4.6;) Нацполіції – 8000 грн.; ком. полку ЗСУ – 6601, Нацполіції 3200 грн.).

В основу порядку грошового забезпечення при розробці порядку, затвердженого постановою №704 закладалось щорічне пропорційне його збільшення залежно від прожиткового мінімуму станом на 1 січня календарного року. Внесені постановою КМУ № 103 зміни нівелювали цей принцип.

Знівелювавши принцип залежності грошового забезпечення від прожиткового мінімуму, керівники центральних органів виконавчої влади продовжили збільшення грошового забезпечення за рахунок його додаткових видів. Як результат – знову спотворена структура грошового забезпечення.

В чергове поширюються не прораховані заяви про необхідність значних додаткових бюджетних витрат у зв’язку із щорічним зростанням грошового забезпечення. Вони вже зросли і спрямовані на виплату його додаткових видів. При цьому розміри видатків для утримання чужої армії ніхто не прорахував, якщо своя розбіжиться. А розраховувати лише на патріотизм і на високу національну самосвідомість не варто.

Пропозиції щодо внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2018 року №704, її поширення на поліцейських і службовців Судової охорони з метою запровадження єдиних підходів до грошового забезпечення військовослужбовців, поліцейських, осіб начальницького і рядового складу з урахуванням специфіки служби і повернення попередньої її редакції, чим створити умови для поступального і прогнозованого зростання грошового забезпечення.

Питання пенсійного забезпечення:

Середній розмір пенсій – 5454 грн..

Пенсіонерів – 552 026 осіб.

Кількість військових пенсіонерів протягом останніх трьох років зменшилась на 9 тис. осіб.

На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року №1088 1 січня 2020 розпочалася виплата військовослужбовцям перерахованих пенсій у повному розмірі та виплата перерахованих для виплати, але остаточно невиплачених пенсій за період з 1 січня 2016 р. по 31 грудня 2017 року.

В системі пенсійного забезпечення військовослужбовців склалося чотири (чотири!) рівні диспропорцій у всіх їхніх видах – і в пенсіях за вислугу років, і в пенсіях по інвалідності, і в пенсіях у разі втрати годувальника.

Прийнято низку судових рішень про визнання нечинними і незаконними окремих положень постанови КМУ №103.

Прийнята постанова КМУ №1088, якою з тіла постанови №103 вилучені пункти 1,2,3.

Зміни, внесені до постанови КМУ №45 п.6 (про порядок перерахунку раніше призначених пенсій) не скасовані. І там і донині залишаються положення про перерахунок пенсій, виходячи із трьох складових грошового забезпечення, після прийняття відповідних рішень Кабінетом Міністрів і після повідомлення Мінсоцполітики до ПФУ і на підставі довідок за нововстановленою формою.

24 червня 2020 року Верховним Судом України прийнято рішення у зразковій справі про зобов’язання Дніпропетровського центру комплектування і соціального захисту видати конкретному Особі-1 довідку з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення (яких у центрі немає) та про зобов’язання ГУ ПФУ у Дніпропетровській області перерахувати йому пенсію з їх урахуванням.

Чи є зобов’язаним до будь-чого Львівський, Миколаївський чи Чернігівський, наприклад, військкомат до виконання такого рішення? Чи може, наприклад, державна прикордонна служба видати довідку в порушення приписів п.5 постанови КМУ №45?

Зразкові судові рішення беруться до уваги при розгляді іншими судами інших аналогічних справ.

Будь-хто із військових пенсіонерів самостійно або за допомогою адвокатів може звернутись до суду і відсудити собі пенсію: в процентному вимірі, визначеному при призначенні пенсії, з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення та вимагати повернення не виплаченої суми пенсій з 01.01.2018 до дати прийняття судового рішення.

Людина, яка віддала своє життя служінню Батьківщині, не повинна судитися з нею, відстоюючи свої права.

у Реєстрі рішень, виконання яких здійснюється за окремою бюджетною програмою обліковано близько 65 тисяч судових рішень, вартість яких близько 1 млрд. грн.

відшкодування судових витрат лежить через бюджетні призначення Державній казначейській службі України, яка тримає майже 100 тисячну чергу.

рішення судів, якими скасований п.6 постанови №103 Кабміном не виконані, зразковість інших справ дозволяє пенсіонерам отримувати рішення про перерахунок пенсій з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення.

органи, уповноважені видавати довідки, завалені відповідними заявами, центральні органи виконавчої влади позитивні рішення приймати не можуть, якщо навіть і видадуть, органи ПФУ перераховувати пенсії на їхній підставі намірів не мають.

Адміністративний шлях зачинений. Варто очікувати масові і безпощадні бунти під уповноваженими органами з метою силового отримання довідок про грошове забезпечення, які так же масово прийдуть і до органів ПФУ.

системне розв'язання проблем пенсійного забезпечення військових лежить виключно в межах повноважень Кабінету Міністрів України.

Закон України 1774, яким була прийнята нині діюча редакція ст. 63 Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених…ˮ, на який опирався Уряд В.Гройсмана, коли приймав постанову №103 і подолання якої має за мету законопроект 2141. Він близько трьох років перебуває на розгляді Верховної Ради України, але знову направлений на погодження до Кабінету Міністрів України.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий