«28» жовтня 2020 року профільний комітет ВР України повернув на доопрацювання законопроект щодо пенсійного забезпечення в/сл. Основну роль зіграла доповідь представника КМУ, який зазначив, що прийняття цього законопроекту приведе до навантаження на бюджет. Нижче публікую звернення Іван Ранко з яким пропоную ознайомитись:

Додаток. Повернення на доопрацювання законопроєкту 2141 загрожує сплеском соціального загострення у ветеранському середовищі

Парламентський комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки розглянувши проєкт закону про внесення змін до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" щодо відновлення дії попередніх норм зазначеного Закону (реєстр. № 2141), ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України повернути його суб'єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання. За одностайною думкою членів комітету, ухвалення зазначеного законопроєкту матиме значний негативний вплив на показники державного бюджету, адже суттєво збільшить його витрати. Впевненості парламентарям додало відповідне роз’яснення Кабміну.

Нагадаємо, суть законопроєкту 2141, однак перед цим звернімо увагу на величезну кількість судових тяжб із проблемних питань визначення розмірів військових пенсій. Їх тисячі, і їх трактування судами в різних регіонах та різних рівнів, як не парадоксально, також різні. Соціальні мережі рясніють тематичними групами, в яких літні люди, що віддали найкращі роки свого життя військовій службі, діляться досвідом митарства судовими тенетами. Зазвичай їх зусилля малоефективні, однак навіть нечисленні перемоги не знімають давно назрілої проблеми, більш того, нерідко підкидають додаткові жаринки до вогнища соціальної напруги. Люди, які звільнились з військової служби раніше і пенсії яких не перераховувались, усвідомлюють несправедливість отримуваних виплат. А чиїсь успіхи в судах незмінно викликають питання «а як же ми»… Водночас саме ці судові рішення вчергове підтверджують несправедливість встановленої системи, яка створена через внесення змін до законодавства та переходом на ручний режим регулювання призначення пенсій органами виконавчої влади. На противагу військовослужбовцям пенсії військовим прокурорам, суддям, поліцейським та іншим можновладним верстам встановлюють прямі норми закону…

У результаті «ручної економії» пенсія ветеранів ЗС України протягом останніх 10 років суттєво зменшилася. Ось для прикладу: ухвала Верховного Суду від 04.02.2019, яка визнає протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України (ПФУ) щодо зменшення з 1 січня 2018 року розміру призначеної пенсії з 83% до 70% від грошового забезпечення військовослужбовця (позивача) та зобов’язує відповідача здійснити перерахунок та виплату пенсії у 83% відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 9 квітня 1992 року №2262-ХІІ. Верховний Суд констатує: «При перерахунку пенсії змінною величиною є лише розмір грошового забезпечення, натомість відсоткове значення розміру основної пенсії, яке обчислювалося при її призначенні відповідно до наявної у позивача вислуги років, є незмінним».

З метою розв’язання цих проблем й опрацьовано законопроєкт 2141. У пояснювальній записці до нього коротко описано, як виникла проблема пенсійного дисбалансу між військовими пенсіонерами, що звільнялися в різні роки. Зазначається, що до частини другої статті 13 та частини четвертої статті 63 згаданого Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», у порушення законодавства без залучення чи повідомлення представників громадянського суспільства, були внесені редакційні зміни. Зокрема надано дискреційні повноваження Кабінету Міністрів України визначати умови і розміри перерахування раніше призначених пенсій. Зроблено це навіть попри те, що вони не корелюються з положеннями частини третьої статті 22 та підпункту 6 частини першої статті 92 Конституції України, згідно з якими «при прийнятті нових законів або внесення змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод», а також що «основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення» визначаються виключно законами України. Згодом про недопустимість звуження змісту та обсягу існуючих конституційних прав і свобод людини, якщо таке звуження призводить до порушення їх сутності, зазначив у своєму рішенні і Конституційний Суд України (від 22 травня 2018 року № 5-р/2018).

За інсайдерською інформацією, днями Кабінет Міністрів України доручив Мінсоцполітики провести 29 жовтня 2020 року нараду з представниками центральних органів виконавчої влади сектору безпеки та оборони України, на якій обговорити питання щодо внесення змін до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби та деякий інших осіб» (реєстр. № 2262) і, зокрема, до статті 63. Це загрожує позбавити ветеранів військової служби не тільки перспективи справедливого перерахування пенсій, але й вирішення цього питання у суді.

В цих умовах ветеранські спільноти терміново розпочинають роботу з організації боротьби за недопущення порушень статей 1, 3, 17, 21, 22, 24, 28, 38, 46, 48, 68 Конституції України та проти ліквідації статті 63 Закону України № 2262 та закону в цілому. Осінь обіцяє бути буремною.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий