.

Пропоную до Вашої уваги узагальнення деяких пропозицій і варіантів рішення по пришвидшенню прийняття Законопроекту 2141.

  1. Зміни ст.. 13 по відсоткам з 70 до 90. Пропозиції є повернутися до 70%, то б то не вносити зміни. Аргументація має кілька направлень:
  2. Залишивши 70% переводимо Закон з розряду потребуючих додаткових Бюджетних витрат в розряд технічних законів, уточнюючих формулювання, чи повертаючих формулювання пунктів існуючого Закону до попередньої редакції і  не потребуючих додаткових фінансувань, а це спростить прийняття у другому читанні. А закладення коштів під цей Закон це проблема КМУ.
  3. Наполягаючи на 90 % проект вступає у протиріччя з Євроатлантичною направленість, адже у нас взято курс на приведення грошового і пенсійного забезпечення військових у відповідність до європейських стандартів, там відсоток максимальної пенсії не перевищує 70%. Такий підхід заважатиме прийняттю цього законопроекта у другому читанні
  4. В основі всі військові пенсіонери незгодні з нерівностями у розмірах пенсій при різних роках звільнення, а при введені 90% навіть серед тих, хто звільнявся з 01.01.2018р. по01.04.2018р, з 01.04.2018 по сьогоднішній день і тими хто буде виходити на пенсію після прийняття цього закону будуть відмінності і нерівність. Закон зворотної сили не має. В той же час основна маса пенсіонерів кому призначалась раніше пенсія (до 01.01.2018р.) мають по життєве призначення відсотків, що частково підтверджено судами. То б то ці 70% на них не розповсюджуються.

То б то бажано цей пункт залишити на рівні 70%

Можливо при внесенні змін до ст.. 13 треба акцентувати зусилля на іншій диспропорції:

а) особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, які мають вислугу 20 років і більше (пункт "а" статті 12): за вислугу 20 років - 50 процентів, а звільненим за вікому відставку або за станом здоров’я, особам, звільненим зі служби в поліції на підставі пунктів 2, 3 частини першої статті 77 Закону України "Про Національну поліцію", звільненим зі служби у Службі судової охорони за віком чи через хворобу - 55 процентів відповідних сум грошового забезпечення (стаття 43); за кожний рік вислуги понад 20 років - 3 проценти відповідних сум грошового забезпечення;

Вилучивши виділені слова фактично вирівнюємо права пенсіонерів ЗСУ з іншими категоріями силовиків і виключаємо подвійне трактування..

    2.Багато нарікань є стосовно зміни ст.. 63:

А) Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв’язку з підвищенням розміру грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовцівосіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв’язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому у статтях 63-1 і 63-2 цього Закону та у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Пропонується змінити « законодавством» на «Законами України», але виникає питання де в Законах визначені розміри надбавок чи доплат?

Пропонується два варіанти:

  • Замість «у статтях 63-1 і 63-2 цього Закону» написати «Кабінетом Міністрів України»,то б то знову повернутися до Постанови КМУ 45. Аргументація – Закон не може регулювати процедури роботи КМУ, що було зазначено і у юридичній експертизі, крім того ми втрачаємо гнучкість. Адже час не стоїть на місці і ситуація міняється, а змінити Закон важче чим Постанову КМУ. Наприклад ті ж зауваження по термінам подання  і відпрацювання документів для перерахунку пенсій. Введення діджіталізації цих процесів скоротить терміни, а у Законі вони незмінні.  Крім того ми жорстко регулюємо, що перерахунок можна робити тільки на підставі Постанови КМУ, а зараз ми в індивідуальному порядку добиваємося через суди перерахунку на підставі Положення ПФУ 3-1, що перерахунок проводиться при поданні пенсіонером додаткових документів. То б то самі себе заганяємо у глухий кут.
  • Чи додатково включати ще пункти згідно яких мати можливість перераховувати пенсію і на підставі додатково поданих пенсіонером документів. А це знову ж таки процедура роботи КМУ по виконанню Закону і перерахунку пенсій, суперечить висновкам юридичної експертизи.

Можливо викласти у ст..63 додатково в такій редакції:

Стаття 63. Перерахунок раніше призначених пенсій

Перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв’язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, які впливають на розмір пенсії, поданими пенсіонерами або державними органами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер або державні органи згодом подадуть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується індивідуально за нормами цього Закону у порядку визначеному Пенсійним фондом України. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Підставою для перерахунку усіх призначених за цим Законом пенсій є зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв’язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Обчислення пенсій при перерахунку проводиться згідно положень статті 43 цього Закону. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, яким присвоєні чергові військові (спеціальні) звання під час перебування їх у запасі або у відставці, раніше призначені їм пенсії з урахуванням нових присвоєних військових (спеціальних) звань не перераховуються.

Б)Багато зауважень до ст.. 63 -1 та ст.. 63-2. Практично кожен абзац підлягає критиці і варіанти різні. Деталізація призведе до затягування часу, тому закликав надати пропозиції у вигляді порівняльної таблиці. В більшості відгуків пропонується ці пункти не включати.

Зразу прошу не кричати «зрада», а аргументовано підійти до «+» і «-» цих пропозицій. Кожна пропозиція має право на обговорення, але слід пам’ятати основне – треба прибрати «ручне» керування, а також врахувати те що скоро сесія ВРУ завершиться і друге читання відкинеться на довгий термін, а може бути забуте зовсім. Тому прошу ще раз давайте консолідуємо сили і не будемо гратися у найрозумнішого, треба напрацювати остаточний варіант в короткий термін і з урахуванням ситуації що склалася.

Є ще однанебезпека. Давайте сконцентруємося на головному – прибрати «ручне » керування КМУ(то б то зміни внесені Законом 1774 - 2016р.) і сконцентруємо свою увагу на ст..13 і ст..63. Бо зараз дуже багато бажаючих внести зміни до інших статей, тим більше, що намагання розкрутити маховик «всенародного обговорення» в мережі Інтернет залучає багатьох «диванних» активістів, які не розуміють загальної картини, не знають Закону в цілому і пишуть тільки для самозадоволення, коментуючи виступи інших. Але завдяки такому підходу складається враження, що Закон в цілому не годиться і треба його переробляти. Є загроза, що цим можуть скористатися «вороги» і посилаючись на «загальну думку ветеранської спільноти» ініціюють відміну 2262, і прийняття свого варіанту, можливо «формульного».

Додаток: Експертний висновок.

З повагою, Баленко О.Г. 04.12.2020р.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий