Пропозиції до Міжвідомчої робочої групи

1. Основна проблема пенсійного забезпечення осіб, які отримують пенсію відповідно до Закону України № 2262 виникла після запровадження змін до частини четвертої статті 63 Закону (Закон № 1774-VIII від 06.12.2016р.) Зазначені зміни були латентно внесені в Закон після невдалої спроби екс-Уряду напрацювання нового законопроекту про пенсійне забезпечення військовослужбовців та прирівнюваних осіб, який ветеранська спільнота не сприйняла, оскільки при нарахуванні пенсії пропонувалося відійти від сталої і зрозумілої практики, яка впроваджена у більшості розвинутих країн світу, і яка передбачала відхід від прив’язки розміру пенсії до відсоткового грошового забезпечення військовослужбовців чи правоохоронців.

2. Внесені зміни в Закон, за задумом Уряду, надавали йому можливості здійснювати пенсійне забезпечення фактично в ручному режимі, і як показала практика нормотворення Уряду, була впроваджена через прийняття Постанови Уряду № 103, положення якої рішеннями судів були визнані не правовими (див. нижче), так само як і внесені нею зміни в постанову Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 р. № 45 “Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”.

3. На сьогоднішній день єдиним, на моє переконання, шляхом виправлення нинішньої ситуації, що склалася у сфері пенсійного забезпечення ветеранів, є повернення редакції частини четвертої статті 63 Закону, яка існувала до запровадження згаданих змін, так само як і редакцій положень Постанови № 45, які потрібно приводити до попередніх редакцій в першу чергу. І зазначене потрібно здійснювати як-найшвидше, оскільки очікувані зміни в законодавстві у сфері грошового забезпечення військовослужбовців, пов’язані з вимогами виконання відповідних положень при вступі України в НАТО, передбачають відповідні концептуальні зміни і у пенсійному забезпеченні.

4. З огляду на зазначене, пропонується рекомендувати Міжвідомчій робочій групі підтримати і пропонувати парламенту прийняти законопроект № 2141 в частині повернення попередньої редакції ч.4 ст.63 Закону.

5. Щодо інших положень законопроекту, то до них були висловлені слушні зауваження Науково-експертного управління Апарату ВРУ, які, на моє переконання, потрібно врахувати. Таким чино немає необхідності наполягати на прийнятті інших положень законопроекту, що полегшить виконання наших конкретних вимог.

6. З урахуванням зазначеного, прийняття законопроекту № 2141 як закону не потребує додаткових бюджетних витрат, оскільки повернення попередньої редакції ст.63 носить техніко-юридичний характер. Мета – усунути подвійне тлумачення, хоча за рішеннями судів, навіть нинішня редакція ст.63 передбачає врахування усіх додаткових видів грошового забезпечення при перерахуванні нарахованих пенсій. Однак Закон вимагає правової чистоти і точності, оскільки Уряд може всупереч рішенням судів тлумачити ч.4 ст.63 Закону на свій лад.

Рішення судів:

А) Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року у справі №240/5401/18, адміністративне провадження №Пз/9901/58/18 – щодо відсоткової ставки (з якою виходив на пенсію, таку і має)

Визнати протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військ служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Б) Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 13 березня 2019 року у справі №240/6263/18 адміністративне провадження № Пз/9901/1/19 – аналогічно щодо 103 Поставнови.

В) Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 12 листопада 2019 року у справі № 826/3858/18, адміністративне провадження № К/9901/10882/19 – зміна умов чи норм пенсійного забезпечення (зокрема, визначення видів грошового забезпечення для перерахунку пенсій) підзаконними нормативно-правовими актами є порушенням закону; відсутність у відповідача (Уряду) права здійснювати розстрочку виплати перерахованої пенсії.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий